Tuesday, January 8, 2013

Superhommikusöök: kanepiseemned, maca, kookosrasv..





Esimene postitust sellest, mida ma siis hommikul söön. Ülikooliajal oleksin vastanud, et kaerahelbeputru marjade ja mee või mõne muu tervisliku lisandiga. Avastasin pool aastat tagasi enda jaoks kookosrasva. Minu tavaline hommikusöök ongi kookosrasva võileivad koos smuutiga. Olen kookosrasva ka smuutidele lisanud, kuid seal jääb see tükki. Kookosrasva avastasin googeldades, kui olin otsimas midagi, mis aitab kilpnäärme funktsioonerimise probleemide korral. Kookosrasva kasulikkusest võib internetis lugeda palju. Näiteks kasutatakse kookosrasva kaalualanduse eesmärgil, nahahoolduses, seedimise parandajana, juuksehooldus. Minule isiklikult meeldib kookosrasva sisse süia, ehk kunagi avastan ka kui hea see on nahahoolduses. Igatahes leiva peal või toidu sees maitseb see hästi.
Teiseks kasutan maca pulbrit smuuti sees. Maca pulber annab elujõudu, tugevndab immuunsüsteemi, parandab sportlikku sooritust, mõjub positiivselt seksuaalelule. Need on mõned maca kasulikud omadused. Mina kasutan peamiselt väsimuse vastu. Minu puhul mõju avaldus paari päeva möödudes, kui tundsin ennast taas reipana. Ma ei joo kohvi, seega on maca minu energiallikas kohvi asemel. 
Lisan  smuutisse  ka kanepiseemneid. Kanepiseemned on hea proteiiniallikas, sealhulgas on seal kõik asendamatud rasvahapped. Internetis on tõepoolest palju materjali nn. superfoodide kohta, niiet igaüks võib ise lähemalt uurida, mis milleks on hea.
Superfoodidele on tüüpiline, et nad imenduvad imehästi ja nad seedivad peaaegu täielikult ilma selliste jääkideta, mis koormaks organismi. Lisaks nende toitainete hulk võib olla kümne või isegi sajakordselt suurem võrreldes funktsionaalsete toiduainetega.(http://kanepitooted.perfectplant.ee/blog/category/tooted/)

Supersmuuti kanepiseemnete ja macaga

keefir
banaan
mustsõstrad
sojapulber
kanepiseemned
maca

Supervõileib
kookosrasv
mustsõstrad või muud marjad/puuviljad

No comments:

Post a Comment